Friday, November 02, 2007


Hi, friends!!!

Just got news from employment office that they're starting a real full-time Finnish course next January. So it's gonna be 8 hours a day from Mon to Fri for 5 whole months. YIIIIIIIIIIIIHHHHHHHHHHHHHHHHHAAAAA!!!

I'm SO THRILLED 'coz the chance of that happening here is SO slim. Plus since it's a full-time course, we're gonna get some lunch money from them. After all, it's a part of an integration plan for foreigners. If our Finnish is good enough to survive in the working world, then there's a bigger chance for us to get a real job here.

The bad news is that I'm gonna be SO busy, I think, esp. since I'm not a morning person and esp. if I've got plenty of homework each day he he I don't know how frequent I can write in my blog anymore by then, but rest assured that I'll still be visiting your blogs whenever I have spare time. ;-D


Let me sing this song for my Incredible God...THANK YOU for Your provision!!! "Your love makes me siiiinnnnnggggggggg...."


  1. Hi Amel...

    Ohhh YAY!!!!!

    I'm so happy for you! :-)

    Enjoy your day sweetie!


  2. Hi, Jen!

    YEEEESSSSS thanks, I'll enjoy my day allright.

    This is a VERY WONDERFUL and unexpected early birthday gift for me HE HE HE HE HE...

  3. Oh that is fantastic news Amel!


    I'll miss you blogging, but you deserve more than just us blog friends - you deserve real friends and real conversations and LOTS of good things.

    (((BIG HUG)))

  4. Congratulations, that is awesome news. If I ever make it back to work my blogging will cut sown also. Have a great weekend.

  5. Hi Amel;

    You hearing about your Finnish classes may have made your day but the video you posted made my day, thanks! And I do wish you the best with your classes :)

  6. Amelia!!!!

    These are great news!!!!! I am so happy for you :)!

    Your not being able to post so often was day had to happen!
    After the course comes a job!!!!


  7. Amel,
    I am so Happy for you. I will miss your blogging but if you look at the good side , maybe now I will be able to keep up on reading it. HE HE HE HE HE

    The song was great. I will have to get it for myself, I loved it.

  8. That is wonderful news! I know that you will learn so much. I will miss your frequent blog posts, but I know you'll be back when you finish the course. I am waiting to find out what day in Nov. your birthday is. My wedding anniversary is Nov. 21.

  9. Yay!!!! congrats!!! I am sure you will can speak finnish fluently soon! And you can start to blog about your finnish lesson and teach us here now.. :-) though my mom-in-law is not finnish, I am sure it would be great if I speak finnish to her.. hahaha

    Good luck, happy course, happy blog hopping and we will be right here waiting for your posts!

  10. Hi Amel. I know of you through Victorya's blog and am writing to let you know I have awarded you a Community Blogger Award for your encouraging words to her. Plus, I have seen your name come up on many other blogs. And congrats on your wedding!

  11. It's a difficult language. If anyone can master it, you can. I have absolute faith in you!

  12. To everybody: again THANK YOU SO MUCH for sharing my joy and for your endless encouragement and support! ;-D What would I do without each and every one of you? ;-D

    Michelle: Hi again, M!!! ;-D I'm gonna miss you all, as well. I HOPE I can still spend enough time with all of you. You've all meant SO MUCH to me these past few months. ;-D

    Kasper: Hi, Dawn! Yeah, you too, hope you had a FAB weekend! ;-D

    Livingsword: GLAD you enjoyed the video clip! ;-D THX for the well-wishes!!! I'm all fired up about the classes he he he he...

    Max: HI, Girlllllll!!!! ;-D Yes, that's true...well, I don't know what'll come first: job or kid...hi hi hi hi...either way I'll be HAPPY he he he...

    Sindi: THANKS!!! ;-D Yeah, I know what you mean...I also sometimes can't keep up with my very active blogger friends ha ha ha...

    Glad you enjoyed the song! ;-D

    Kathy: Oh, my birthday is on 29th he he he he he...Still a few more weeks to go but apparently my mother-in-law's already planning about giving me a gift HA HA HA HA HA HA HA...

    Your wedding anniversary is on Nov. 21? So it's coming SOON then!!! My wedding anniversary was Nov 3rd. I wanted to get married on my birthday but it was too hard to schedule 'coz the plane tickets were already too expensive for Arttu to buy around that date he he...

    Trin: Hi, you!!! You funny woman HE HE HE HE...Sure I can later on start to blog about my Finnish lessons hi hi hi hi...

    Heavenabove: Oh yeah, I recognize your nickname from Vic's blog. THANKS SO MUCCCCCHHHHH for the award and for remembering me!!!! It's an honour! ;-D

    Monday Morning Power: Hi, Mel, THANKS for your faith in me! ;-D I also believe I'll get the hang of it in due time, esp. with the help of a professional on an intensive course he he he...;-D

  13. Oh yes!! That was really wonderful!! I'm sooooo happpppyyy for you. 8 hours?!! That means you'll go to classes like you're going to work!! Good luck!!

    Btw, I haven't wish you "Happy 1st Year Wedding Anniversary, Amel!!!" ;D

  14. Choc Mint Girl: YEEESSSS!!!! Well, not exactly 8 hours, but 8 times 45 minutes from 9 to 3 pm, but yes, it'll feel like going to work ha ha ha...

    THANK YOU for your well-wishes!!!! ;-D